Godt innhold gir konverteringer

Her er 7 punkter som bidrar til at kundene handler på hjemmesiden deres.

Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

10. mars 2021
Av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

10. mars 2021
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210311094606895.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210311094144237.jpg?maxwidth=2000
Konverteringer 6.jpg Konverteringer - mobil.jpg
0

Mange bedrifter er sikre på at deres økning i potensielle kunder er takket være innholdsmarkedsføring.

Kvalitetsinnhold bidrar til å tiltrekke riktig publikum til nettstedet ditt, engasjere dem og jobbe mot å få brukeren til å iverksette tiltak på siden. Hvis brukeren finner innholdet verdifullt, er det mer sannsynlig at de deler det.

Generelt får innholdsmarkedsføring 6 ganger flere konverteringer sammenlignet med andre digitale markedsføringsmetoder.

Hvordan få flere konverteringer?

Det anbefales at du har en klar og sterk oppfordring til handling. Dette forteller publikum nøyaktig hvordan de kan fullføre konverteringsprosessen – fra å være en potensiell kunde til en som kjøper. 

1. Garantier

Du må vise potensielle kunder at du har tillit til dine egne produkter og/eller tjenester, og at også de kan ha det.

Ha en garanti for at de får pengene tilbake dersom de ikke fornøyd, uten at det blir stilt spørsmål om hvorfor – «No questions asked». Du vet jo at det du selger er bra, derfor kan du være trygg på at kundene dine ikke vil angre på å ha støttet deg.

En garanti vil føre til konverteringer fordi det er en redusert risiko å betale for det du tilbyr, noe som er spesielt viktig for folk som handler online.

2. Vis frem attester

Når du har en håndfull fornøyde kunder, kan du vise verden hvor glade de er. Potensielle kunder liker å se bevis på at de får verdi for pengene hos deg. Legg kundevurderinger til destinasjonssidene og e-postene dine.

La alle få vite at de kan stole på deg og ditt produkt eller din tjeneste. 

3. Bruk de riktige ordene

Å bruke konkrete handlingsverb i innholdet ditt vil gjøre en større forskjell enn du forventer.

Bruk språk som får besøkende til å ta affære, men ikke vær påtrengende. Blinkende ord, som «Handle NÅ!» eller «Ikke vent», kan være irriterende. Men hvis du bruker ord som "ta ditt" eller "reserver ditt sete", skaper du en subtil følelse av at det haster.

At noe haster vil motivere potensielle eller eksisterende kunder til å handle raskere, og de blir ikke irritert av taktikken din. Innholdet er konge, men det gir deg ikke rett til å tvinge tjenesten eller produktene på folk.

4. Konverteringselementer

Du må sørge for at besøkende på nettsiden din har enkel tilgang til konverteringselementene dine. For best mulig resultat, er det viktig å ha disse over «bretten» – at de synes på siden uten at man må scrolle. Det besøkende ser umiddelbart når de kommer inn på nettsiden din, er viktig og vil påvirke opplevelsen.

5. Gode overskrifter
Overskriften er et av de viktigste elementene i innholdet ditt. Du må bruke nok tid til overskriftene og sørge for at de er så bra som mulig. En god overskrift vil lokke inn flere besøkende, og flott innhold får dem til å bli. 

Click bait derimot er ikke bra, folk klikker kanskje på linken, men ser at innholdet er dårlig og drar videre. For mye av den slags får siden deres til å virke useriøs.

6. Interessante videoer

Folk vil vite at det er mennesker bak et merke eller produkt. Interessante videoer er en effektiv måte for å vise frem deres menneskelige side.

Men ikke legg ut dumme eller morsomme videoer. Videoene du legger ut må ha verdi og menneskeliggjøre merkevaren din.

7. Gå i detalj

Du bør liste opp produktets eller tjenestens funksjoner, og gå i detalj om hvorfor folk trenger det.

Fortell nøyaktig hvorfor de besøkende skal stole på deg og bruke ditt produkt eller tjeneste. Vis årsakene til at de ikke skal støtte konkurrentene dine, men aldri nevn navnet til en konkurrent.

title

Kontakt oss

input field

input field

MESSAGE BOX

single button

150


3999
b-0TrueFalse
left -1 Falsec-389
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210317130340693.png #FFFFFF
Les også