115

Hvorfor er innholdsmarkedsføring så effektivt?

Å lage innhold er måten du kan tjene mye penger på Internett, noe Bill Gates forventet nesten med en gang Internett ble rullet ut.

av 4CastMedia

Karl Erik Thorjussen

4CastMedia

14. februar 2023
SWITCH SECTION
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20230504104850578.jpg?maxwidth=2000 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20230504104850649.jpg?maxwidth=900
0

I januar 1996, på tiden da Internett begynte å komme seg inn i de tusen hjem, skrev Bill Gates essayet Content is King. Der ytret han blant annet:

 «Innhold er der jeg forventer at mye av de virkelige pengene vil bli tjent på Internett, akkurat som det var i kringkastingen».

… og han fikk rett. I 2023 har innhold fremdeles stillingen som konge – måten du kan tjene mye penger på Internett.

Hvorfor er innhold konge?

I en forseggjort, digital markedsføringsstrategi må du ha en plan for å lage innhold, ellers er det ingenting som får deg i kontakt med kundene dine.

Mye av grunnen til at innholdsmarkedsføring er så populært, er fordi det handler om kunden, og ikke om selve markedsføringen eller selskapet – flere mennesker blir tiltrukket og involvert av dette.

Denne markedsføringsstrategien fokuserer på å skape og dele relevant innhold regelmessig. Regelmessighet, kombinert med kvaltiet og verdi for leseren, er en av de viktigste nøklene til suksess. Det er altså viktig at du ofte deler innhold med kvalitet og verdi for å lykkes med markedsføringen av produktene eller tjenestene dine. 

Innholdet kan både ha en kort- og langsiktig effekt for din bedrift. Du kan bruke innholdet i kampanjer samtidig som innholdet er ditt og kan eksistere for evig. Dermed vil du alltid ha muligheten til å skape ny trafikk og mulige leads.

Er det noen ulemper med å lage innhold?

Den største utfordringen med innholdsmarkedsføring, er at det tar tid å lage godt innhold. Mange velger derfor å outsource jobben til innholdsprodusenter i mediebyråer. Men nå finnes det gode verktøy som gjør innholdsproduksjonen raskere og enklere. Vi i 4CastMedia har nemlig utviklet AI-tekst-roboten TextBot

I TextBot kan du skrive noen stikkord eller spørsmål om et tema, og i retur får du forslag til rundt 25 overskrifter på noen sekunder. Trykk på overskriften du liker best, og det dukker opp en ingress og flere mellomoverskrifter. Disse mellomoverskriftene står fordelt nedover siden over hvert sitt avsnitt. Hvis du synes de to første avsnittene ble bra, men ikke det tredje, kan du få ny tekst ved å legge inn en ny mellomoverskrift eller noen nye nøkkelord. Du kan altså få TextBot til å tilpasse teksten underveis i retningen du ønsker.

Du har mange muligheter for blant annet stil, tone og lengde på teksten. Dermed kan TextBot raskt hjelpe deg med å lage artikler, Facebook-poster, e-poster og mye annet. 

I tillegg kan du finne en tekst som du liker, og få TextBot til å omformulere teksten til noe så forskjellig fra originalen at det ikke blir plagiat-problemer med den nye teksten. 

For mer informasjon om TextBot, fyll ut kontaktskjemaet under eller ring prosjektleder Tor Helge Mattland: 934 89 693.

title

Vil du vite mer om TextBot?

TextBot hjelper deg å komme over skrivesperren og kan sette fart på innholdsproduksjonen – kontakt oss i dag for å få vite mer! 

input field

Mark if required true

input field This field can be used for text as well as numerical input.

Mark if required

MESSAGE BOX

Legg igjen en beskjed

Mark if required

single button

267



3411
TrueFalsec-389
left -1 TrueFalsec-389
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210317130340693.png #FFFFFF
Les også