Foto: Pixabay

Ladeinfrastruktur som spiller på lag med etablert teknologi

Smartly ordner det med Vipps

For Smartly AS

Ketil Granbakken

Smartly AS

10. februar 2021
For Smartly AS

Ketil Granbakken

Smartly AS

10. februar 2021
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210210110933948.jpg?maxwidth=900 https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20210210110933854.jpg?maxwidth=2000
carsharing-4382651 (1).jpg carsharing-4382651 (1).jpg
0

Det skal ikke stå på ambisjonene når det gjelder overgangen fra fossilbiler til elbiler. Fra 2025 skal nemlig alle nye personbiler og lette varebiler være nullutslippskjøretøy (elbiler og hydrogenbiler). Om det kommer til å skje, gjenstår å se, men salgstallene viser at utviklingen går i riktig retning. I 2020 var faktisk halvparten av alle nye biler som ble solgt på det norske markedet, helelektriske biler. En stor andel av nybilsalget var dessuten ladbare hybridbiler som kan kjøre forholdsvis langt på strøm før forbrenningsmotoren tar over.

Med økningen i elbiler på norske veier, kommer det imidlertid også noen utfordringer. Én av dem knytter seg til lading. For selv om flere og flere elbiler har lang rekkevidde, er det behov for et godt utbygd ladenettverk og ladestasjoner som er enkle i bruk. I dag må du typisk ha flere apper installert på telefonen for å være forberedt på å kunne lade hos ulike operatører langs veien. Det oppleves ikke alltid like praktisk, og på akkurat den ladestasjonen du svinger innom kan det godt være at du må laste ned enda en app. Dessuten betyr flere apper at du deler dine data med ganske mange aktører.

Smartly har jobbet lenge med ladeløsninger for elbil, og vi har levert smarte ladeanlegg til en rekke boligselskaper og næringskunder de siste årene. Vårt fokus har alltid vært at det skal være enkelt å lade og at den som lader skal betale for strømmen som brukes. Dette brukerfokuset tar vi med oss videre nå som vi har inngått rammeavtale om å etablere ladeinfrastruktur for Bane Nor Eiendom i hele landet. Det vil si at vi skal levere infrastruktur for lading, samt ladere, til de ulike byggene hvor leietakere, kunder eller Bane NORs ansatte ønsker å lade sine elbiler.


Vipps – så er batteriet fullt

For sluttbrukeren av Bane Nor Eiendoms ladestasjoner, er det trolig mest verdt å merke seg at vi tilbyr en ladeløsning der du kan betale med Vipps. Du trenger altså ikke en app fra tilbyderen eller noen form for ladebrikke. Har du Vipps fra før av, har du alt du trenger for å fylle batteriet med nye krefter. Det er praktisk, enkelt og bygger videre på en godt etablert løsning i det norske samfunnet.


Så vil noen kanskje innvende at det har vært mulig å lade med SMS i lang tid, og da er det heller ikke noe behov for en app eller ladebrikke Det er selvsagt helt riktig, men det er blant annet én stor hake ved å lade med SMS. Nemlig at den som eier telefonabonnementet får regningen for ladingen. Ettersom fri telefon er en av de mest brukte naturalytelsene i norsk arbeidsliv, vil det si at svært mange vil belaste arbeidsgiver for sin private lading dersom de lader med SMS. Med Vipps, derimot, belastes din private konto på akkurat samme måte som når du bruker Vipps til andre ting.

Ladeløsninger for boligselskaper og næringsbygg

Smartly har som nevnt levert en rekke ladeanlegg til boligselskaper og næringskunder. Ved å velge et anlegg fra Smartly får dere en fremtidsrettet ladeinfrastruktur som er nødvendig for å håndtere en økende mengde el-biler som krever lading hjemme, på jobben eller når man er på butikken. Hos Smartly kan dere leie ladeanlegget til en fast månedlig sum, og det er utleier som har ansvaret for alt fra prosjektering og montering til drift, garanti, vedlikehold og kundeservice 24/7 hele året. Har du som boligselskap TV og Internett fra en av våre partnere, er leien kostnadsfri.

Smartly sørger også for at den som lader, faktisk betaler for sitt eget forbruk. Ingen vil vel betale for naboens lading? Systemet inkluderer dessuten tilgangskontroll til laderne og en egen ordning for gjestelading.

Med ladeanlegg fra Smartly får dere ganske enkelt:

  • Elbilladere ferdig montert, testet og satt i drift
  • Ingen investering, en leiemodell gir full garanti på anlegget
  • Hver beboer i boligselskapet får rentefri nedbetaling på sin lader
  • Optimal energistyring av ladeanlegget
  • Tilgangskontroll til ladere
  • Betaling og oppgjør for hver enkelt lader
  • Overvåking og drift av ladeanlegget
  • Månedlig rapportering på bruken av laderne
  • 24 timers kundeservice og brukerstøtte hele døgnet (Teknisk brukerstøtte 08:00-16:00)
  • Gjestebrukere betaler sitt ladeforbruk med Vipps (næring og boligselskap)

title

Jeg ønsker å vite mer om Smartly

input field

CONTACT INPUT BOX

CHECKBOXES

Hva vil du vite mer om?

MESSAGE BOX

single button

11


4967
b-0TrueFalse
left -1 Falseb-41
https://cdnboligkanalen.azureedge.net/20200309211551094.png #FFFFFF
Les også